Curs JavaScript (ECMA_Partea_1). Iniţiere in limbajul si mediul de dezvoltare JavaScript

  • Start: ☎ 069414199
  • Durata cursului: 1 luna
  • Grafic: Marți, Joi
  • Ora: 18:00-20:00
  • Prețul: 120 €

✔ Acest limbaj modern de programare web orientată se află după statisticile 2024 în top 6 după toate limbajele de programare ale lumii şi această datorită aplicării sale la crearea interfeţei aplicaţiilor web şi a websiteurilor (frontend/UX) datorită faptului că permite dinamizarea structurii documentului DOM, gestionarea cu elementele HTML şi proprietăţile CSS ale acestora, reacţionarea la diverse evenimente (redimensionarea ferestrelor, click, apăsarea tastelor, touch, etc). Marea majoritate a elementelor dinamice cu conţinut grafic puternic animat de pe siteuri este realizat în JavaScript. Printre acestea pot fi menţionate Slidere-le, mega-meniurile, benzile dinamice de noutăţi, gadget-urile vizuale, etc.

✔ JavaScript a captivat recent (după 2009) atenţia developerilor din întreaga lume în mare măsură şi datorită faptului că din această dată acest limbaj a început să fie utilizat şi pentru crearea scripturilor server datorită platformei (NodeJS). Mai mult de atât, JavaScript a fost adoptat ca standard de bază în crearea uneia dintre cele mai populare baze de date de tip NO-SQL, MongoDB.

✔ Acest curs introductiv vă va permita să cunoaşteţi stilul de programare JavaScript bazat pe ECMA 5 cu anumite elemente din ECMA 6. Acest nivel cuprinde sintaxa, scheletul de instrucţiuni de bază, structurile de date care sunt necesare pentru a putea crea script-uri in JavaScript.
✔ Curs este absolut necesar pentru înţelegerea corectă a limbajului JavaScript în sine, înainte de a începe aplicarea acestuia în crearea interfeţelor şi aplicaţiilor web.
✔ Tot în acest curs sunt incluse exemple practice moderne şi metode de lansare, testare rapidă a scenariilor create.

La finalul cursului veți fi capabil să:

  • - sa adaugati scripturi js in pagina HTML
  • - sa intelegeti cele mai simple algoritmuri si sa le creati
  • - sa schitati solutii simple pentru probleme elementare
  • - sa utilizati operatii, sa formati expresii si constructii simple
  • - sa creati si sa apelati functii proprii si functiile din bibliotecile javascript standard
  • - sa intelegeti notiuni de baza din programarea obiect orientata
  • - sa diferentiati unele aspecte din ECMASCRIPT 6 si 5

Instructorii cursului

Toți profesori →

Pregătirea preliminară:

Finisarea cursului HTML CSS. Partea_2_(UI). Proiectarea interfețelor utilizator sau pregătirea echivalentă. sau pregătirea echivalentă.

Să primiţi o consultaţie despre pregătirea provizorie necesară pentru curs puteţi la numărul 069 41 41 99 

Pregătirea obligatorie este siguranţa învăţării calitative. Aceasta este menţionată cu alt nume de curs al centrului (pregătirea preliminară obligatorie). Vă sfătuim să citiţi programul acestui curs şi să decideţi dacă aveţi cunoştinţe şi experienţă în domeniul dat. Dacă dumneavoastră cunoaşteţi mai puţin decât 85-90% din programul obligatoriu, vă recomandăm să treceţi neapărat cursul de pregătire preliminară obligatorie. Numai după aceasta o să puteţi să terminaţi cursul cu Brio.

Programa cursului

Modulul 1. JavaScript. Noţiuni de bază
  • JavaScript. Noţiuni de bază
  • Istoria apariţiei şi evoluţiei JavaScript (ECMA)
  • Diferenţierea versiunilor JavaScript
  • JavaScript limbaj de nivel înalt
  • Mediul de rulare JS
  • Variabilile browser
  • Rularea JS din consola
  • Utilizarea eficientă a consolei şi CLI
  • Bazele sintaxei ECMA/JavaScript
  • Rularea primului scenariu, analiza
  • Modurile de conectare a scenariului
  • Instrucţiunile indispensabile pentru început
  • Lucrare practică
Modulul 2. Structuri de date, valori
  • Tipuri de baza de date
  • Specificul datelor în JavaScript
  • Dualitatea tipurilor de date
  • Ce reprezintă un literal
  • Specificul sintaxei valorilor literal
  • Noţiunea de variabilă
  • Valorile returnate
  • Obiectul, privire generale
  • Proprietăţile obiectelor
  • Metodele obiectelor
  • Lucrare practică
Modulul 3. Operatori
  • Cum sunt reprezentate operaţiunile
  • Categoriile de operatori
  • Precedentă operaţiunilor
  • Ponderea operaţiilor
  • Valorile returnate de operatori
  • Combinarea operatorilor
  • Expresiile complexe şi modul de evaluare al acestora
  • Lucrare practică
Modulul 4. Construcţiile, blocurile de cod
  • Diversificarea scenariului datorită construcţiilor
  • Neliniaritatea unei aplicaţii
  • Proiectarea schematică, diagramele
  • Arhitectura unui scenariu, avantaje
  • Metacodul
  • Lucrare practică
Modulul 5. Construcţiile condiţionale, comutarea
  • Construcţia if/if else
  • Inserierea if-urilor
  • Incorporarea if-urilor
  • Condiţiile complexe
  • Construcţia switch/case
  • Compararea acestor două construcţii, avantaje
  • Lucrare practică
Modulul 6. Construcţiile repetitive, bucle
  • De ce sunt necesare repetiţiile, aplicarea
  • Cum se realizează repetiţia, schema
  • Construcţia for
  • Aplicarea construcţiei for
  • Construcţia while
  • Construcţia do while
  • Compararea construcţiilor repetitive
  • Etica programării, alegerea construcţiei potrivite
  • Interschimbabilitatea buclelor
  • Manipularea cu repetiţia din interior break, continue
  • Lucrare practică
Modulul 7. Funcţii şi metode
  • Ce reprezintă o funcţie
  • Declararea funcţiilor
  • Apelarea acestora
  • Argumenţii, valorile transmise
  • Vizibilitatea variabilelor (scoping) var
  • Vizibilitatea variabilelor, let in ECMA 6
  • Modalităţile de declararea a funcţiilor
  • Funcţiile anonime (closures)
  • Izolarea variabilelor
  • Specificul funcţiilor ECMA 6
  • "Funcţiile săgeată" ECMA 6 (arrow functions)
  • Lucrare practică
Modulul 8. Tipul de date obiect
  • Cum arată un obiect din interior
  • Obiectul literal
  • Proprietăţile şi metodele unui literal
  • Accesarea, gestionarea cu proprietăţile
  • Apelarea metodelor
  • Accesarea din afară, din interior
  • Modelul de date, replicarea
  • Noţiunea de Class ECMA 6
  • Crearea obiectelor prin instantiere, replicare
  • Constructorul, proprietăţile moştenite
  • Proprietăţile adăugate dinamic
  • Prototiparea
  • Distrugerea obiectelor, eliberarea memoriilor
  • Cum funcţionează componenta GC
  • Lucrare practică
Modulul 9. Tipul de date şi de caractere
  • Tipul String
  • Utilizarea, prelucrarea textelor
  • Redactarea, căutarea, suprapunerea
  • Lucrare practică
Modulul 10. Tipul de date tabelar
  • Tipul de date tabelar Array
  • Utilizarea tabelelor
  • Parcurgerea tabelelor
  • Ciclul for in
  • Proprietăţile şi metodele tabelelor
  • Lucrare practică
Modulul 11. Tipul de date calendar
  • Tipul Date
  • Utilizarea datei
  • Timpul, ora, localizarea
  • Lucrare practică
Modulul 12. Tipul de date RegExp
  • Ce reprezintă expresiile regulate
  • Universalitatea şi aplicarea acestora
  • Cum se alcătuiesc expresiile
  • Expresiile regulate standarde POSIX
  • Avantajele utilizării expresiilor, alternative
  • Lucrare practică
Modulul 13. Biblioteca Math
  • Obiectul Math
  • Proprietăţile acestuia
  • Funcţiile cele mai utile
  • Lucrare practică
  • Testul suprem pentru certificare
 

Înscrieți-vă la curs